5 Eylül 2008 Cuma

Sigortalı olarak çalışmaya başlamış olan erkek çocuğun aylık durumu

Soru: 1989 yılında dünyaya geldim. Babamdan yetim aydatı yani maaşı almaktaydım. Babam 1995 yılında Garanti Bankasından emekliye ayrılmıştı. 2006-2007 tarihleri arasında 1 yıl sigortalı olduğum ve Emekli Sandığını bilgilendirmediğim için, yetim maaşımı faiziyle birlikte geri aldılar. Yapabileceğim bir şey var mı? Varsa neler?

Cevap: Evlenmeyenler, evlenmiş olsa dahi boşanmış veya dul kalmış, anne veyahut babasından dolayı Emekli Sandığı'ndan yetim aylığı alan kız evlatları(çocuları), sandığa elbette bir yerde çalışmama şartıyla SSK'lı veya Bağ-Kur'lu olarak çalışsalar bile hatta kurumlardan emekli aylığı alsalar dahi yetim aylıkları kesilmezdir. Evleninceye kadar yetim aylıkları almaya devam ederler. Erkek çocukların ise durumu biraz farklı. Erkek çocukları, işe başladıklarından sonra yetim maaşları kesilir.

Hiç yorum yok: