5 Eylül 2008 Cuma

Boşanan eşlerin Key Durumu

Sual(Soru): 1987-1995 tarihleri aralıklarında telekomünikasyon firmasında çalışıyor idim. sene 1998 geldiğinde emekliye ayrıldım. sene 1985-2005 yılları arasında da evli kaldığım boşanmış eşimden 2005 tarihinde ayrıldım. Eşim de 1987-1993 tarihi yılları aralığında bir firmada çalışmaktaydı. Boşanmış bayanlara Konut edindirme yardımının ödenmeyeceğini biliyor idim.. Fakat, eski eşim tam 960 YTL Konut edindirme yardımı ödemesi aldı. Benim bildiğim kadarıyla, bayanların KEY ödemeleri de eşi olan kocasına yapıldı. Benim Konut edindirme yardımı ödemelerim eski eşimin hesabına yatırıldı mı? Yoksa, evli olanlarda KEY ödemeleri kesintileri sadece ve sadece kocalara mı yatırıldı? Kısacası, benim key alma hakkı durumum nedir? Ben key alabilecek miyim? Ve ayrıca key ödemlerim eski kocamın hesabına mı yattı? Lütfen yardımcı olun.
Sorununuzun Cevabı: Konut Edindirme Yardımı yapıldığı tarih olan 1 Ocak 1987 ve 31 Aralık 1995 yıllarının tarihleri arasında evli kalan kadın ve kocadan her ikisinin de KEY e hakkı olduğu durumlarda, keyler sadece kocanın hesabına yattı. Evli olan bayanların adına key yatırılmadı durumunda. Kadına yatacak KEY'in de eski kocasının hesabına da yatırılmadı. Fakat, kendisine key yatırılırken evlenen bayanlarda, evlenmiş olduğu tarihi izleyen ay başından itibaren KEY yatırılması durdurulmuş durumda. Key hesabı da kocasıyıla birleştirildi yani aynı kefeye kondu. Yani evli kaldığınız dönemde, hesabınıza key yatırılmadı. Sizin adınıza sahip olup eski kocanızın hesabına yatırılan KEY hesabı de mevcut değil. Bu, ne yazık ki adil bir durum değil. Karının adına key yatırılmamıştı. Çünkü bunun tek bir sebebi var.O tarihlerde evli kalması. Evlilik süreci sürerken, karı-koca birlikte tasarruf etmekte ise sizin gibi kocasından ayrılmış bayanlarda olan eşlerde de KEY ödemesi hiç yoktan, eşler arasında üleştirilmeliydi.

Hiç yorum yok: